I made this widget at MyFlashFetish.com.

Friday 25 March 2011

Cara untuk Mengelakkan Account Facebook Anda Di hack atau Di login orang lain dalam 1 masa

Facebook telah menjadi tempat yang paling popular bagi para spammer dan hacker, baru-baru ini Facebook telah membincangkan tentang Spam Facebook yang menyebar seperti melontar kacang..hehehe, tetapi Facebook telah melancarkan ciri keselamatan baru yang akan melindungi pengguna dari serangan berbahaya.
Facebook telah melancarkan ciri keselamatan yang akan membantu pengguna. Penggunaan utama dari ciri ini, Facebook akan mengingatkan anda jika seseorang cuba mengakses akaun facebook anda dari peranti komputer lain daripada satu yang anda gunakan setiap hari untuk login facebook. Anda perlu mendaftar peranti komputer anda (yang anda gunakan secara teratur untuk mengakses facebook) dengan facebook, Jadi jika seseorang cuba untuk mengakses akaun anda dari komputer atau peranti mobile, facebook akan memberitahu anda. Dengan pengaktifan mudah, pengguna akan diberitahu bila hacker atau orang lain akses akaun Facebook dari peranti lain.
Untuk mengkonfigurasi dan mengaktifkan notis ini akses yang tidak sah, pengguna harus log in ke akaun Facebook mereka dan pergi ke Akaun Tetapan kemudian klik pada link di sebelah "Keselamatan Account" di bahagian bawah halaman. Jika anda memilih pilihan untuk menerima notis untuk login dari peranti yang baru, bila anda log in, anda akan diminta untuk memberi nama dan menyimpan pelbagai peranti yang anda gunakan untuk mengakses Facebook.



Selamat Mencuba...hohohohoho

No comments:

Post a Comment